0

Αν ψάχνεις τρόπο να χαλαρώσεις μέσα στους ξέφρενους ρυθμούς της καθημερινότητάς σου και να έρθεις κοντά στη φύση, δοκίμασε να κάνεις mindful κηπουρική.

Η φροντίδα των φυτών σε μια καθημερινότητα γεμάτη υποχρεώσεις και ένταση μπορεί να γίνει μια δραστηριότητα ευεξίας, θετικής σκέψης και φροντίδας του ίδιου του εαυτού. Συνδυάζοντας την κηπουρική με πρακτικές mindfulness –το λεγόμενο mindful gardening– στον χρόνο που ο καθένας διαθέτει, μπορείς να προσφέρεις στον εαυτό σου το διάλειμμα ηρεμίας και γαλήνης που χρειάζεσαι.

Άλλωστε, η σύνδεση του ανθρώπου με τη φύση είναι πολύ δυνατή, παρά το γεγονός ότι περνά το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου του ανάμεσα σε τοίχους ή μπροστά από οθόνες.

H mindful κηπουρική αυξάνει το αίσθημα της ελπίδας και της χαράς

Η φροντίδα των φυτών με ενσυναίσθηση, η παρατήρηση των σπόρων που φυτρώνουν και των λουλουδιών που ανθίζουν είναι μια υπενθύμιση ότι σε κάθε περίπτωση και παρά τις όποιες δυσκολίες τα φυτά προχωρούν, αναπτύσσονται, δίνουν καρπούς. Η χαρά και η ελπίδα που νιώθουμε καθώς τα φυτά μας ανθίζουν ή βγάζουν νέους βλαστούς είναι το αίσθημα αισιοδοξίας πως ό,τι κι αν συμβαίνει στη ζωή, εμείς θα προχωρήσουμε, θα «ανθίσουμε».

Σε βοηθά να ζεις στο παρόν

Είναι τόσο εύκολο να ανησυχείς για υποχρεώσεις και μελλοντικά σχέδια, ή να μένεις κολλημένος σε γεγονότα του παρελθόντος! Με πρακτικές mindfulness κατά τη διάρκεια της φροντίδας των φυτών, με ενσυνείδητες αναπνοές, παρατήρηση και ευγνωμοσύνη, το μυαλό εκπαιδεύεται να μένει στο παρόν, να παρατηρεί αυτά που συμβαίνουν τώρα. Έτσι, απελευθερώνεται από σκέψεις και αρνητικά συναισθήματα. Το μυαλό μπαίνει σε μια διαφορετική ροή, γαληνεύει καθώς οι σκέψεις ηρεμούν.

Προσφέρει περισσότερη ενέργεια

Η φύση είναι η καλύτερη πηγή επαναφόρτισης. Την επόμενη φορά που θα έχεις την ανάγκη ενός ακόμα καφέ για δύναμη και ενέργεια, δοκίμασε αυτή την πρακτική mindful κηπουρικής:

  • Πριν ξεκινήσεις την πρακτική, βαθμολόγησε την ενέργειά σου σε μια κλίμακα από 1 (χαμηλή) έως 10 (ψηλή).
  • Πάρε μια βαθιά εισπνοή και βγάλε αργά τον αέρα.
  • Διάλεξε ένα φυτό στον κήπο ή τη βεράντα και παρατήρησε προσεκτικά το σχήμα, τα φύλλα, τα λουλούδια του.
  • Νιώσε τις μυρωδιές. Μπορείς να τις αναγνωρίσεις;
  • Άγγιξε τα πέταλα των λουλουδιών. Πώς τα νιώθεις ανάμεσα στα δάχτυλά σου;
  • Κλείσε τα μάτια και χάιδεψε τα φύλλα. Πώς τα νιώθεις; Μπορείς να ακούσεις κάποιον ήχο καθώς περνούν τα χέρια σου πάνω από αυτά;
  • Παρατήρησε οποιαδήποτε αίσθηση ξυπνά στο σώμα και το μυαλό σου. Μπορείς να την αναγνωρίσεις;
  • Πάρε άλλη μια βαθιά εισπνοή και εξέπνευσε αργά.
  • Ολοκληρώνοντας αυτή την πρακτική, βαθμολόγησε ξανά την ενέργειά σου.

Βοηθά να συνδεθείς με τον εαυτό σου

Όπως κάθε άνθρωπος, έτσι κι εσύ νιώθεις πολλά και διαφορετικά συναισθήματα στη διάρκεια της ημέρας: χαρά, λύπη, θυμό, απογοήτευση. Όλα τα συναισθήματα χρειάζεται να τα καλοδεχτούμε και να τα αναγνωρίσουμε. Αυτό θα συμβεί μόνο αν συνδεθούμε με τον ίδιο μας τον εαυτό, με το μυαλό και τη ψυχή μας. Η κηπουρική είναι ένας ενεργός τρόπος να εφαρμόσεις πρακτικές mindfulness και έτσι να κοιτάξεις βαθιά μέσα σου. Σου δίνει τη στήριξη που χρειάζεσαι για να αγκαλιάσεις όλα τα συναισθήματα και να ζήσεις την κάθε στιγμή όπως αυτή είναι.

Η mindful κηπουρική είναι μια πρακτική που χρειάζεται χρόνο, επιμονή και υπομονή. Είναι μια διαδικασία εκπαίδευσης στην αποδοχή, μια διαδικασία που επικεντρώνεται στο παρόν, στο τώρα. Είναι μια πρακτική που προσφέρει χαρά και γαλήνη, και τα φυτά είναι οι καλύτεροι φίλοι για να βοηθήσουν σε αυτό το ταξίδι αυτογνωσίας και ενσυναίσθησης.

Η Ελευθερία Σπαντιδάκη είναι Αρχιτέκτονας Τοπίου (ΜΑ), Garden Coach.

πηγή: ow

You may also like

Comments

Leave a reply

More in LIFE