0

Ιδιαίτερα καλή προβλέπεται να είναι η φετινή καλοκαιρινή περίοδος στο θαλάσσιο τουρισμό, αφού σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία αναμένονται στη χώρα μας πάνω από 700 κρουαζιερόπλοια να προσεγγίσουν τα λιμάνια εκ των οποίων τα 570 θα κάνουν home porting δηλαδή κρουαζιερόπλοια που θα έχουν βάση ελληνικά νησιά και όχι απλά θα διέρχονται από αυτά.

Είναι προφανές ότι τα οφέλη για τις τοπικές οικονομίες είναι τεράστια, δεδομένου ότι Home porting σημαίνει τετραπλάσια έσοδα σε κάθε περιοχή. Ο θαλάσσιος τουρισμός αναμφισβήτητα αποτελεί οικονομική δραστηριότητα με σημαντική συνεισφορά στην απασχόληση και την εθνική οικονομία.

H Ελλάδα με μια ακτογραμμή 13.700 χιλιομέτρων αποτελεί ιδιαίτερα δημοφιλή προορισμό και αξιοσημείωτο τουριστικό δυναμικό, αφού κατέχει έναν σημαντικό στόλο σκαφών αναψυχής -που περιλαμβάνει και σημαντικό αριθμό mega-yachts (σκάφη με μήκος το οποίο υπερβαίνει τα 24 μέτρα), μικρές αποστάσεις μεταξύ προορισμών, πλούσιο πολιτιστικό και ιστορικό δυναμικό και ένα φυσικό περιβάλλον ιδιαίτερου κάλλους.

Αναμφισβήτητα η χώρα συνδυάζει δυνητικά όσα επιζητεί ο ιδιοκτήτης/χρήστης επαγγελματικών σκαφών αναψυχής.

Βοήθεια στις υποδομές ζητούν οι εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων

Το νησί μας παρ΄ολες τις προσπάθειες, μεγάλες ή μικρές για να αποκτήσει μαρίνα, δεν το έχει καταφέρει, κάτι που θα βοηθούσε ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες την τοπική οικονομία.

Φέτος, για μια ακόμη χρονιά, η κατάσταση που επικρατεί στο λιμάνι δεν είναι ξεκάθαρη, για να μην τη χαρακτηρίσουμε προβληματική κάτι που θα επιφορτίσει και την παραλιακή ζώνη του νησιού αφού το λιμάνι περιβάλλεται από τον μεγαλύτερο δρόμο της πόλης, τη Λομβάρδου καθ όλο το μήκος της.

Αυτή είναι η κοινή των εκπροσώπων των τουριστικών γραφείων που ασχολούνται με την παροχή υπηρεσιών στα πολυτελή και μη σκάφη, οι οποίοι κάνουν λόγο για σχεδόν ανύπαρκτες υποδομές, προβληματική ύδρευση και παροχή ηλεκτρικού, υπηρεσίες που είναι οι βασικότερες για τη φιλοξενία ενός σκάφους στο λιμάνι.
Μπορεί τα έργα στο Πόρτο και στο τραπεζοειδή να συνεχίζονται όμως υπάρχει μεγάλη επιφύλαξη για τον αν τελικά θα ολοκληρωθούν και τι υποδομές θα έχουν δημιουργηθεί.

«Κάθε χρόνο και χειρότερα. Δεν έχουν βάλει ρεύμα και ούτε πρόκειται να έχουμε φέτος. Υπάρχει αναρχία. Όπως βλέπετε και εσείς δεν έχει τελειώσει ο τραπεζοειδής και εκεί που είναι οι καμάρες δεν κινείται τίποτα. Δεν επικρατεί καλή ατμόσφαιρα στο λιμάνι.

Έχουμε μηνύματα ότι θα είναι υψηλού επιπέδου ο τουρισμός του yachting, όμως δεν υπάρχει κάτι που να βελτιώθηκε ενώ θα μπορούσε» ανέφερε ο κ. Πέτρος Κυπριώτης που είναι ιδιοκτήτης τουριστικού γραφείου και συνταξιούχος πλοίαρχος εμπορικού ναυτικού, ενώ την κατάσταση που επικρατεί αποτύπωσε η κ. Ρουμβίνη Αντιόχου που είναι εκπρόσωπος εταιρίας yachting.

«Έργα ουσιαστικά δεν έχουν γίνει παρά μόνο επειδή υπήρξαν κάποιες φυσικές καταστροφές οι αρχές προχώρησαν σε έργα αποκατάστασης. Από εκεί και πέρα το νερό δεν είναι ποιοτικό. Υπάρχει ελάχιστη ποσότητα όταν μπαίνουν πολλά σκάφη, οπότε δεν μπορούν να τραβήξουν την ικανοποιητική ποσότητα.

Όσον αφορά το ηλεκτρικό ρεύμα δυστυχώς απογοητευτήκαμε. Δεν διατίθεται παραπάνω από πέρσι. Υπήρχε η τεράστια ευκαιρία ενώ έγινε ανακατασκευή του λιμανιού στη Λομβάρδου να μπει ρεύμα μεγαλύτερης ισχύος από τα 16 Αμπέρ που εξυπηρετεί κάποια μικρά ιστιοπλοϊκά.

Αντιμετωπίζουμε πάρα πολλά προβλήματα διότι θα μπορούσαν περισσότερα σκάφη να έρχονται, αλλά δυστυχώς λόγω της ανυπαρξίας ρεύματος αυτό είναι αδύνατο και βάζουν γεννήτριες».
Πέτρος Κυπριώτης

Ο κ. Κυπριώτης επίσης σημείωσε ότι θα προχωρήσουν οι εκπρόσωπο εταιριών στην παραλιακή σε συνάντηση τόσο με τον πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου όσο και με τον Λιμενάρχη για να βρεθεί κάποια άκρη και να βελτιωθεί η κατάσταση ενόψει των πιο ενεργών καλοκαιρινών μηνών που το λιμάνι θα «πλημμυρίσει» από πολυτελείς θαλαμηγούς αλλά και μικρότερα σκάφη.
Η κ. Αντιόχου από την πλευρά της τόνισε ότι πρέπει να βρεθεί λύση για τα μεγάλα σκάφη που φτάνουν στο λιμάνι, ενώ μίλησε με σκληρά λόγια για την κατάσταση που επικρατεί.

«Εγώ που μιλάω με τους υπόλοιπους συναδέλφους ίσως είναι από τα πιο ανοργάνωτα και ξέφραγα λιμάνια της Ελλάδας.

Πραγματικά τα προβλήματα είναι τεράστια. Θέλουν πολύ οι οι ιδιώτες να συνεργαστούν με τις εταιρίες μας. Για παράδειγμα ένα 60μετρο σκάφος αφήνει χρήματα 60 τουριστών πακέτου. Δραστηριοποιούνται όσοι πουλάνε, πετρέλαια, λουλούδια, στις προμήθειες φρέσκα φρούτα, λαχανικά, σούπερ μάρκετ. Ιδιώτες με υπηρεσίες μασάζ. Οτιδήποτε. Η παραμονή στο σκάφος είναι σαν να είναι στο σπίτι του κάποιος. Μπορούμε να δώσουμε κάποια δεδομένα ότι είναι το πιο προσοδοφόρο έσοδο για τους επιχειρηματίες και την Ελλάδα. Κάθε χρόνο δουλεύουμε θέλοντας να συνεννοηθούμε μεταξύ μας».
Ρουμβίνη Αντιόχου

Η κ. Αντιόχου που τόνισε ότι τα οργανωτικά προβλήματα είναι αρκετά και σε πολλούς τομείς επικρατεί αναρχία, αναφέρθηκε και στα έργα που γίνονται και πρέπει να τελειώσουν για να μπορούν τα σκάφη που έρχονται στο λιμάνι να εξυπηρετηθούν επαρκώς.

«Λύση περιμένουμε. Έχουν σπάσει τις καμάρες στον Πόρτο. Να φτιάξουν τον ντόκο έτσι ώστε να μπορούμε να περνάμε και να δένουν τα σκάφη. Μια λύση είναι αυτή. Η δεύτερη είναι να τελειώσει ο προβλήτας στον Άγιο Διονύση για να πάνε εκεί τα αλιευτικά. Περιμένουμε ποιοτική κίνηση και πολύ. Εμείς διαφημίζουμε τον τόπο όσο περισσότερο μπορούμε και προωθούμε δραστηριότητες που μπορεί να παρέχει το νησί ακόμα και μέχρι την Καραϊβική».

Τη λύση για να υπάρχει ένα πιο λειτουργικό λιμάνι ζήτησαν οι εκπρόσωποι εταιριών yachting και τουριστικών γραφείων που περιμένουν ένα πιο ενεργό καλοκαίρι και ελπίζουν ότι όλα θα πάνε καλά φέτος και η σεζόν θα κυλήσει ικανοποιητικά.

πηγή: imerazante

You may also like

Comments

Leave a reply

More in LIFE