0

«Νίκη, απόψε στο πάρτι»
Αφιέρωμα στη Νίκη Τριανταφυλλίδη
Κυριακή 16 Οκτωβρίου στις 21.15 (αμέσως μετά το τέλος της παράστασης)

Δραματουργική μεταγραφή
βασισμένη στο θεατρικό κείμενο της Νίκης Τριανταφυλλίδη

«Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π»

Διασκευή – Σκηνοθεσία:

Ρούλα Πατεράκη
Ερμηνεύει η Νάνα Παπαδάκη

Θέατρο Φούρνος
(Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα)

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00 (μέχρι τις 30 Οκτωβρίου)
Ηλεκτρονική προπώληση:
https://www.viva.gr/tickets/theater/niki-apopse-sto-parti-gia-2i-xronia/

Την Κυριακή 16 Οκτωβρίου στις 21:15, αμέσως μετά την ολοκλήρωση της παράστασης «Νίκη, απόψε στο πάρτι» -η οποία θα ξεκινήσει στις 20.00 και παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο Θέατρο Φούρνος, σε κείμενο της Νίκης Τριανταφυλλίδη, σκηνοθεσία και δραματουργική μεταγραφή της Ρούλας Πατεράκη και με τη Νάνα Παπαδάκη στον ρόλο της κεντρικής ηρωίδας,- θα διοργανωθεί μια βραδιά-αφιέρωμα στη συγγραφέα του έργου, όπου θα είναι παρούσα και η κόρη της, Ζωή Τριανταφυλλίδη.

Στην πρώτη τιμητική βραδιά που διοργανώνεται για τη μητέρα της, η Ζωή Τριανταφυλλίδη, που πέραν της συγγένειας υπήρξε στενή συνεργάτιδά της, θα συνομιλήσει με την ερμηνεύτρια της παράστασης, Νάνα Παπαδάκη, για τη ζωή, το έργο και την υποκριτική μέθοδο της αξέχαστης Νίκης Τριανταφυλλίδη.

Η εκδήλωση θα διανθιστεί με οπτικοακουστικό υλικό από τη ζωή και το έργο της Νίκης Τριανταφυλλίδη.

Η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

«Νίκη, απόψε στο πάρτι»

Η επιτυχημένη παράσταση «Νίκη, απόψε στο πάρτι», που παρουσιάζεται για δεύτερη χρονιά στο θέατρο Φούρνος, αποτελεί δραματουργική μεταγραφή του πολυπρόσωπου πρωτότυπου έργου της Νίκης Τριανταφυλλίδη «Πάρτι στο σπίτι της Ελισάβετ Π», για ένα μόνο ρόλο, για ένα μόνο πρόσωπο που, επί σκηνής, επιχειρεί να καταδυθεί στην πολυπλοκότητα του ασυνειδήτου της συγγραφέως.

Πρόκειται για μια επίπονη ανασκαφή σε έναν καλλιτεχνικό ψυχισμό, ο οποίος, με συνοδοιπόρο το σύμπαν του οπτικοακουστικού περιβάλλοντος που ζωντανεύει ο σκηνοθέτης και εικαστικός Αβραάμ Παπαβραμόπουλος, ταξιδεύει μες στο συλλογικό ασυνείδητο, τις μεταμορφώσεις της φύσης και καθρεφτίζει τη διαχρονική περιπέτεια του ανθρώπινου πνεύματος.

Λίγα λόγια για το έργο

Μία γυναίκα, η Victory of the Rose (Νίκη Τριανταφυλλίδη), κάνει την ανασκόπηση της εσωτερικής της ζωής και μέσα από τρεις βασικές μεταμορφώσεις (Ελισάβετ, Μαξίμ, Αλίκη), καθώς και τις αρχετυπικές παρεμβάσεις της μητέρας και του πατέρα, φτάνει στα έγκατα της ύπαρξής της.

Νίκη Τριανταφυλλίδη

Η Νίκη Τριανταφυλλίδη υπήρξε σπουδαίο κεφάλαιο στην ιστορία του ελληνικού πολιτισμού. Κόρη του συνθέτη Πάνου Τριανταφυλλίδη, αποφοίτησε από τη Δραματική Σχολή του Εθνικού Θεάτρου και εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο θέατρο το 1963, στο έργο «Το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα με το θίασο της Αλέκας Κατσέλη. Θεατρικά, συνεργάστηκε με σημαντικούς σκηνοθέτες όπως οι Αλέξης Μινωτής, Μίνως Βολανάκης, Λευτέρης Χαρωνίτης και άλλοι, ενώ συμμετείχε και σε αρκετές ταινίες του Ελληνικού κινηματογράφου. Το 1970 κέρδισε το βραβείο σκηνοθεσίας στο φεστιβάλ κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, για την ταινία μικρού μήκους «Συνηθισμένο μου όνειρο», όπου έπαιξε μαζί με τους Θόδωρο Αγγελόπουλο και Παντελή Βούλγαρη. Η μεγάλη της ερμηνευτική γκάμα πιστοποιήθηκε το 1971, όταν τιμήθηκε από το «Κέντρο Μελέτης και Έρευνας του Ελληνικού Θεάτρου» με το βραβείο «Μαρίκα Κοτοπούλη» ως η καλύτερη ηθοποιός της περιόδου 1970-71. Δίδαξε στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στη σχολή του Πέλου Κατσέλη και στη σχολή της Μαίρης Τράγκα. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος του Θεάτρου Συνόλου και της Πανελλήνιας Πολιτιστικής Κίνησης και στην δεκαετία του ’90 ίδρυσε το Θέατρο «Τριανταφυλλίδη» στη πλατεία Βάθης. Έγραψε θεατρικά έργα τα οποία παρουσιάστηκαν με δική της σκηνοθεσία. Επίσης είχε μεταφράσει και έκανε διασκευές σε γνωστά έργα του παγκόσμιου θεατρικού ρεπερτορίου, αλλά και έργα του αρχαίου ελληνικού θεάτρου. Όλο αυτό το σημαντικό υλικό το κληροδότησε στη κόρη της, την ηθοποιό και σκηνοθέτη Ζωή Τριανταφυλλίδη. Σύζυγος του ηθοποιού Κώστα Μεσσάρη, έφυγε από τη ζωή ως αποτέλεσμα χρόνιων προβλημάτων υγείας στις 13 Μαΐου 2013, παραγκωνισμένη από την οργανωμένη Πολιτεία, σε ηλικία 71 ετών.

Σκηνοθετικό Σημείωμα

Είθισται να λέμε τις μεγάλες γυναίκες ηθοποιούς «κυρίες», κάτι που δεν συμβαίνει με τους μεγάλους άντρες ηθοποιούς. Αισθάνομαι ότι αν αποκαλέσω «κυρία» τη Νίκη Τριανταφυλλίδη την αδικώ, διότι η Νίκη Τριανταφυλλίδη όπως και άλλες γυναίκες ηθοποιοί του ελληνικού και του ξένου θεάτρου, με τον τίτλο της dame, είναι απλώς «μεγάλοι ηθοποιοί». Χρησιμοποιώ το αρσενικό γένος και δε λέω μεγάλες ηθοποιοί, γιατί, νομίζω, ότι για αρκετό χρονικό διάστημα, κακώς βέβαια, θα εντυπωθεί καλύτερα στο κεφάλι των συγχρόνων μου.

Η Τριανταφυλλίδη έγραψε ένα έργο το οποίο βραβεύτηκε. Το ανέβασε η ίδια και το ερμήνευσε η ίδια. Μετά το θάνατό της έχω την αίσθηση ότι όλοι σιώπησαν γύρω απ’ αυτήν. Ή καλύτερα τα πάντα σιώπησαν. Ήταν πολύ συγκινητικό για μένα όταν μια νέα ηθοποιός με ισχυρή προσωπικότητα και πολλαπλά προσόντα αναζήτησε το έργο της Τριανταφυλλίδη για να το ερμηνεύσει. Κατ’ επέκταση ζήτησε εμένα εάν μπορώ να τη βοηθήσω σ’ αυτή την ανασκαφή.

Το έργο παραχωρήθηκε με μεγάλη ευγένεια από την κόρη της Τριανταφυλλίδη, Ζωή Τριανταφυλλίδη, για να προσαρμοστεί και να παιχτεί από ένα πρόσωπο και κάποιος, δηλαδή εγώ, να προσπαθήσει να καταλάβει μέσα από το πολυσχιδές παραλήρημα μιας αληθινής ιδιοφυίας στοιχεία, τα οποία θα έφτιαχναν την πλοκή ενός ψυχικού μηχανισμού, ο οποίος θα καθρέφτιζε τη Νίκη Τριανταφυλλίδη. Μετά από τη δραματουργία του αρχικού κειμένου το όλο εγχείρημα παραδίδεται στην ηθοποιό Νάνα Παπαδάκη, η οποία έχει όλα τα σωματικά και ψυχικά εχέγγυα για να το αναδείξει.
-Ρούλα Πατεράκη

Έγραψαν για την παράσταση:

«Η σκηνοθετική ενορχήστρωση του έργου από τη Ρούλα Πατεράκη, εικονοποιεί με στιβαρότητα και ευαισθησία συνάμα, τον αφηγηματικό λόγο, προσδίδοντας μαζί με τις εύφορες φωτοσκιάσεις, μία αξιόλογη μεταφυσική εσωτερικότητα.» […] «Η Νάνα Παπαδάκη υποδύεται αυτή την πολυσχιδή ύπαρξη, με ένα ταμπεραμέντο άξιο της εμβέλειας της πολυτάλαντης προσωπικότητας, μιας μεγάλης ηθοποιού, συγγραφέως και σκηνοθέτιδας, όπως ήταν η Νίκη Τριανταφυλλίδη.» […] «Το εξαιρετικό οπτικοακουστικό περιβάλλον και την ψηφιακή επεξεργασία υπογράφει ο σκηνοθέτης και εικαστικός Αβραάμ Παπαβραμόπουλος.» […] «Η θεατρική παράσταση «Νίκη, απόψε στο πάρτι», σε δραματουργική μεταγραφή/σκηνοθεσία της Ρούλας Πατεράκη και πρωταγωνίστρια τη Νάνα Παπαδάκη, αποτελεί ένα δυνατό ψυχογράφημα, μια μελέτη πάνω στην υπαρξιακή κραυγή του ανθρώπινου είδους.» Zωή Τόλη, Enetpress

«Η Ρούλα Πατεράκη προσάρμοσε το έργο για μία ηθοποιό κάνοντας βαθιά διείσδυση στην ψυχή του κεντρικού χαρακτήρα που ερμηνεύει η Νάνα Παπαδάκη.» […] «Την εξαιρετική ερμηνεία του ρόλου από τη Νάνα Παπαδάκη πλαισιώνει ένα πλούσιο οπτικοακουστικό περιβάλλον που υπογράφει ο σκηνοθέτης / εικαστικός Αβραάμ Παπαβραμόπουλoς.» Μανόλης Πολέντας, Η Αυγή

«Η Ρούλα Πατεράκη ξεφεύγει από τις νόρμες μιας “τυπικής” σκηνοθεσίας και στήνει ένα χορογραφημένο θέαμα, που κυριαρχεί το συναίσθημα, μαζί με όλα εκείνα τα στοιχεία που συνέθεταν το “αίνιγμα” Νίκη Τριανταφυλλίδη, και με τον λόγο να ακούγεται δυνατά και καθαρά, μεταφέροντας όλη την εσωτερικότητα και την ποιητικότητά του, συνεπικουρούμενος από το οπτικοακουστικό περιβάλλον και την ψηφιακή επεξεργασία του, που υπογράφει για τις ανάγκες του έργου, ο εικαστικός Αβραάμ Παπαβραμόπουλος» […] «Η Νάνα Παπαδάκη, με εμφάνιση και δυναμισμό νύμφης, έδωσε ρεσιτάλ ερμηνείας, κάνοντάς μας να βλέπουμε κάποιες στιγμές τη συγγραφέα του κειμένου, που επικοινωνεί σκέψεις και όχι μια ηρωΐδα της.» Θοδωρής Κ, Sinwebradio

«Η αφηγήτρια τεμαχίζει τον εαυτό της, αυτόν που υπογράφει ως Νίκη του Ρόδου, που θα του αποδιδόταν η ομορφιά, το άρωμα, το αγκάθι, το εύθραυστο και το εφήμερο· χαρακτηριστικά που η ηθοποιός Νάνα Παπαδάκη απέδωσε σωματοποιημένα στην ερμηνεία της στο έπακρον». […] «Στην παράσταση που παρακολούθησα βίωσα κάτι μοναδικό στο φινάλε, το οποίο ήταν τόσο συγκλονιστικό και απότομο με τις τελευταίες δυνατές του φράσεις, και την μουσική που τις συνόδευε, ώστε το κοινό καθηλωμένο δεν χειροκροτούσε και μάλλον σκεφτόταν όπως εγώ πως δεν έπρεπε να ταράξει τον απόηχο και το βάρος από το κάρφωμα των τελευταίων λέξεων που σχημάτιζαν την σκηνή του τελικού περάσματος της αφηγήτριας. Του περάσματος στον τελευταίο ρόλο της αδράνειας που δεν χρειάστηκε να κατονομαστεί». […] Εν κατακλείδι, η σκηνοθεσία ενίσχυε την εσωστρέφεια και τη μεταφυσική διάσταση συνθέτοντας μια ατμόσφαιρα μαγείας γεμάτη καθαρούς συμβολισμούς. Το κείμενο βαθύ και κοφτερό έλαμπε με τρόπο ακαταμάχητο, η κάθε λέξη στην εκφορά της πατούσε γερά προκαλώντας αυτόνομο ρίγος. Η ηθοποιός ερμήνευσε την πολυσχιδή ηρωίδα με στιβαρότητα και δυναμισμό, με ερωτισμό και πυκνότητα συναισθημάτων. Στο πάρτι της Νίκης είχε καλέσει όλους τους εαυτούς της και κάτι θύμιζε μυστικό δείπνο». Κατερίνα Καζολέα, Fractal

Συντελεστές

Κείμενο: Νίκη Τριανταφυλλίδη
Δραματουργική μεταγραφή – Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη
Οπτικοακουστικό περιβάλλον – Ψηφιακή επεξεργασία: Αβραάμ Παπαβραμόπουλος
Φωτισμοί – Σύλληψη σκηνικού χώρου & κοστουμιού: Ρούλα Πατεράκη
Βοηθός σκηνοθέτη – Διεύθυνση παραγωγής: Γιώργος Ζορμπάς
Κατασκευή σκηνικού: Θανάσης Θαλασσινός
Ραδιοφωνικό σποτ: Spyxad / advertising solutions
Υπεύθυνη θεάτρου: Μυρτώ Καμβύση
Τεχνικός θεάτρου: Αποστόλης Τσατσάκος
Φωτογραφίες παράστασης: Κατερίνα Τζιγκοτζίδου
Γραφίστας: Γιάννης Βεργίτσης
Υπεύθυνοι Επικοινωνίας: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
Ερμηνεύει η Νάνα Παπαδάκη
Παραγωγή: Αστική μη Κερδοσκοπική Εταιρεία «Μαλντορόρ»

Ευχαριστούμε θερμά την κόρη της Νίκης Τριανταφυλλίδη, Ζωή Τριανταφυλλίδη, για την παραχώρηση των αποκλειστικών δικαιωμάτων του έργου και τη συνεργασία της.

Δείτε το trailer:
Nίκη, απόψε στο πάρτι | Σκηνοθεσία: Ρούλα Πατεράκη | Ερμηνεύει η Νάνα Παπαδάκη

Info

Τοποθεσία: Θέατρο Φούρνος, Θέατρο Φούρνος (Μαυρομιχάλη 168, Αθήνα)
Παραστάσεις: Σάββατο στις 21.00 και Κυριακή στις 20.00
Τιμές εισιτηρίων: 12 € (ολόκληρο), 10 € (άνω των 65 ετών), 8 € (φοιτητικό)5 € (άνεργοι, ατέλειες)
Πληροφορίες: Τηλ.: 21 0646 0748

Ηλεκτρονική προπώληση: viva.gr
https://www.viva.gr/tickets/theater/niki-apopse-sto-parti-gia-2i-xronia/

Εκδήλωση-αφιέρωμα στην Νίκη Τριανταφυλλίδη: Κυριακή 16 Οκτωβρίου στις 21.15
Είσοδος ελεύθερη

You may also like

Comments

Leave a reply