0

Για περισσότερο από 7.000 χρόνια τα δαιδαλώδη και πανέμορφα μονοπάτια της βορειοανατολικής Αττικής έκρυψαν μυστικά και θρύλους και κράτησαν απομονωμένες τις τρεις εμβληματικές τοποθεσίες της αρχαιότητας και μαζί τους ένα παρθένο τοπίο σπάνιας ομορφιάς.

Από τον Τύμβο του Μαραθώνα, στον Ραμνούντα και από εκεί στο Αμφιαράειο. Αν και σε νοητή ευθεία η απόσταση που χωρίζει τα τρία κέντρα της αρχαιότητας δεν ξεπερνάει τα 10 χιλιόμετρα, εντούτοις η επίσκεψη τους μέσα σε μία ημέρα είναι σχεδόν αδύνατη. Και όλα αυτά μέσα στην Αττική του 2022…

Από τους ουρανοξύστες στο… υπόλοιπο Αττικής

Την ώρα λοιπόν που όλοι μιλούν για τη νέα Ριβιέρα στο Ελληνικό, για ουρανοξύστες και ανάπτυξη οι κάτοικοι των δύο ιστορικών Δήμων Μαραθώνα και Ωρωπού χρειάζονται ώρες ολόκληρες για να μετακινηθούν από τον Ωρωπό στον Μαραθώνα καθώς για να αποφύγουν τα απομονωμένους και επικίνδυνους πάνω στα βουνά πρέπει να ανέβουν στο Διόνυσο και στην Άνοιξη και να κατέβουν πάλι μέσω της λίμνης.

Το ζήτησαν από τον πρωθυπουργό

Η κατασκευή του δρόμου που θα ενώνει το παραλιακό μέτωπο και θα δίνει συνέχεια μετά την Αγία Μαρίνα Μαραθώνα και θα φτάνει μέχρι τους Αγίους Αποστόλους Ωρωπού είναι πλέον επιτακτική ανάγκη και μάλιστα τέθηκε ως προτεραιότητα στην ενημέρωση που έγινε προς τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη το μεσημέρι της Δευτέρας 11 Ιουλίου στην Αντιπεριφέρεια Αττικής παρουσία του Περιφερειάρχη Γιώργου Πατούλη αλλά και των 13 Δήμων της ανατολικής και βορειοανατολικής Αττικής.

«Θα δώσει ώθηση στην ανάπτυξη»

«Είναι ένα νευραλγικό έργο που θα δώσει ισχυρή αναπτυξιακή ώθηση στην περιοχή, ανοίγοντας νέους ορίζοντες και νέες ευκαιρίες», είπε στην τοποθέτηση του ο Περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης κατά τη διάρκεια ημερίδας που έγινε για το θέμα και αποκάλυψε πως το σημαντικό έργο, είναι προϋπολογισμού 3,2 εκ. ευρώ, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από ενάμιση χρόνο και θα τονώσει τον τουρισμό και την προσβασιμότητα στα κορυφαία αρχαιολογικά κέντρα.

Η χρυσή ευκαιρία

Ο δήμαρχος Ωρωπού Γιώργος Γιασημάκης είπε πως ενώ οι δήμοι Μαραθώνα και Ωρωπού από αρχαιοτάτων χρόνων ήταν πρωταγωνιστές σε όλες τις δραστηριότητες σε ένα ασύλληπτο ταξίδι ιστορίας και πολιτισμού, εν έτη 2022 αποτελούν την πίσω αυλή της Αθήνας. «Εργα όπως ο οδικός άξονας Ωρωπού – Μαραθώνα, ο προαστιακός, οι βιολογικοί καθαρισμοί, η αστική συγκοινωνία, οι παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο είναι μερικά από τα έργα που μπορούν να αλλάξουν τον τόπο. Είναι χρυσή ευκαιρία να συζητήσουμε και να δρομολογήσουμε αυτά τα έργα και να δώσουμε στους πολίτες αυτά που διεκδικούσαν εδώ και δεκαετίας. Η κατασκευή του οδικού άξονα Ωρωπού – Μαραθώνα είναι ένα τέτοιο έργο πνοής που θα ενώσει τη βορειοανατολική Αττική και να αναπτυχθεί εμπορικά και τουριστικά. Εκμηδενίζονται οι αποστάσεις, οι ακτές αναβαθμίζονται», είπε ο Γιασημάκης.

Βόρεια Ριβιέρα ή Ανατολική Ακτή;

Πάντως κατά την διάρκεια της Ημερίδας τέθηκαν δύο προτάσεις για την ονοματοδοσία του δρόμου. Η πρώτη από τον Βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας Βασίλη Οικονόμου για να ονομαστεί «Βόρεια Ριβιέρα» και η δεύτερη από τον δήμαρχο Μαραθώνα Στέργιο Τσίρκα να ονομαστεί «Βορειοανατολική Ακτή». «Για χρόνια μας αποκαλούσαν το «υπόλοιπο Αττικής” αλλά πλέον ήρθε η ώρα να πάρουμε αυτό που μας αξίξει. Μπορεί στο Ελληνικό να γίνει η νέα Ριβιέρα αλλά αυτός ο δρόμος για τον τόπο μας θα είναι η βόρεια Ριβιέρα που θα ενώσει όλη την Αττική και κυρίως τρεις κορυφαίους αρχαιολογικούς χώρους που είναι ο Μαραθώνας, η Ραμνούντα και το Αμφιαράειο”, είπε ο Οικονόμου.

Από που θα ξεκινάει και που θα τελειώνει

Το οδικό έργο που θα μελετηθεί αφορά σε χάραξη οδού από τη συμβολή της με τη λεωφόρο Ραμνούντος 3 χιλιόμετρα δυτικά του οικισμού Αγίας Μαρίνας του δήμου Μαραθώνα έως το ανατολικό άκρο του οικισμού Άγιοι Απόστολοι καταλήγοντας στην οδό Γρηγόρη Μπιθικώτση στην παραλία Αγκώνα του δήμου Ωρωπού. Η διαδρομή της οδού ακολουθεί κυρίως την βορειοανατολική ακτογραμμή της Αττικής και διέρχεται διαμέσου του Αρχαιολογικού χώρου Ραμνούντος, των οικισμών Σέσι, παραλία Βαρνάβα και Αγιοι Δημήτριος και Παντελεήμων. Ωφελούμενοι θα είναι επίσης οι κάτοικοι που κατευθύνονται από Μαραθώνα (Σούλι) προς Αγίους Αποστόλους (Κάλαμος) και αντίστροφα. όσο και οι γύρω περιοχές. Το συνολικό μήκος του νέου οδικού θα έχει συνολικό μήκος περίπου 18,3 χιλιόμετρα αλλά το τελικό μήκος θα προκύψει μετά από τη μελέτη οδοποιίας που προβλέπει και την τελική χάραξη.

Δύο μεγάλες γέφυρες

Ο νέος οδικός άξονας θα έχει μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση ελάχιστου πλάτους 3,25 μέτρα και λωρίδα καθοδήγησης 0,25 μέτρα, ενώ ανοικτό παραμένει το ζήτημα για το εάν θα έχει ποδηλατόδρομο. Τα ειδικότερα χαρακτηριστικά της οδού θα προκύψουν κατά την εκπόνηση της μελέτης στα επιμέρους στάδια. Θα συμπίπτει κατά τμήματα µε το υφιστάμενο οδικό δίκτυο ή αγροτικές οδούς και προσαρμόζεται στο φυσικό εδαφικό ανάγλυφο ενώ σε δύο σημεία που υπάρχουν δύο μεγάλα ρέματα θα γίνουν δύο γέφυρες 100 και 80 μέτρων, ενώ ανοικτό είναι ακόμα το ζήτημα του ποδηλατόδρομου.

πηγή: ethnos

You may also like

Comments

Leave a reply

More in NEA