0

Τα λιπαρά οξέα ωμέγα-3 είναι εξαιρετικά σημαντικά για την υγεία μας. Στην πραγματικότητα, λίγα θρεπτικά συστατικά μελετήθηκαν τόσο εκτενώς από την επιστημονική κοινότητα, όσο τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

1. Κατά του άγχους και της κατάθλιψης
Η κατάθλιψη είναι μια από τις πιο κοινές ψυχικές διαταραχές στον κόσμο. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν θλίψη, λήθαργο και γενική απώλεια ενδιαφέροντος για τη ζωή.

Το άγχος, επίσης είναι η πλέον «δημοφιλής» διαταραχή της εποχής μας. Είναι ενδιαφέρον ότι οι μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα που καταναλώνουν τακτικά ωμέγα-3 είναι λιγότερο πιθανό να είναι καταθλιπτικά. Επιπλέον, όταν τα άτομα με κατάθλιψη ή άγχος αρχίζουν να παίρνουν συμπληρώματα ωμέγα-3, τα συμπτώματά τους βελτιώνονται.

Υπάρχουν πολλοί τύποι ωμέγα-3 λιπαρών οξέων. Οι τρεις πιο σημαντικοί είναι οι: ALA, EPA και DHA. Μάλιστα, τα EPA φαίνονται να είναι ο ιδανικότερος τύπος στην καταπολέμηση της κατάθλιψης. Μάλιστα, μία μελέτη θεωρεί τα ΕΡΑ τόσο αποτελεσματικά κατά της κατάθλιψης όσο ένα κοινό αντικαταθλιπτικό φάρμακο.

2. Μπορούν να βελτιώσουν την υγεία των ματιών
Ένα τύπος ωμέγα-3 που ονομάζεται DHA αποτελεί σημαντικό δομικό συστατικό των αμφιβληστροειδών των ματιών μας. Μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη της εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, η οποία μπορεί να προκαλέσει εξασθένιση της όρασης και τύφλωση.

Όταν δεν λαμβάνετε αρκετό DHA, μπορεί να προκύψουν προβλήματα οράσεως. Είναι ενδιαφέρον ότι η λήψη ικανοποιητικών ωμέγα-3 συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας, μία από τις κυριότερες αιτίες μόνιμης βλάβης των ματιών και τύφλωσης

3. Υποστηρίζουν την υγεία του εγκεφάλου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης
Η λήψη ωμέγα-3 λιπαρών οξέων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και της είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη του παιδιού σας. Συνδέεται με υψηλότερη νοημοσύνη και χαμηλότερο κίνδυνο από διάφορες ασθένειες. Συγκεκριμένα, παρέχει τα παρακάτω οφέλη:

♦ Υψηλότερη ευφυΐα
♦ Καλύτερη επικοινωνία και κοινωνικές δεξιότητες
♦ Λιγότερα προβλήματα συμπεριφοράς
♦ Μειωμένο κίνδυνο αναπτυξιακής καθυστέρησης
♦ Μειωμένο κίνδυνο ΔΕΠΥ, αυτισμού και εγκεφαλικής παράλυσης

4.Τα ωμέγα-3 μειώνουν τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακή νόσο
Οι καρδιοπάθειες και τα εγκεφαλικά επεισόδια είναι οι κυριότερες αιτίες θανάτου στον κόσμο. Αρκετές δεκαετίες πριν, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι λαοί που διατρέφονται με ψάρια είχαν πολύ χαμηλά ποσοστά αυτών των ασθενειών. Αυτό συνδέθηκε αργότερα με την κατανάλωση των ωμέγα-3 λιπαρών οξέων.

Από τότε, τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν συνδεθεί με πολλά οφέλη για την υγεία της καρδιάς. Αυτά τα οφέλη αφορούν:

  • Τριγλυκερίδια: Τα ωμέγα-3 μπορούν να προκαλέσουν σημαντική μείωση των τριγλυκεριδίων, σε ποσοστό 15-30%
  • Πίεση αίματος: Τα ωμέγα-3 μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα αρτηριακής πίεσης
  • “Καλή” HDL χοληστερόλη: Τα ωμέγα-3 μπορούν να αυξήσουν τα “καλά” επίπεδα χοληστερόλης HDL
  • Θρόμβωση: Τα ωμέγα-3 βοηθούν στην πρόληψη του σχηματισμού επιβλαβών θρόμβων αίματος
  • Αθηρωμάτωση: Τα ωμέγα-3 δρουν κατά του σχηματισμού αθηρωματικών πλακών στα τοιχώματα των αιμοφόρων αγγείων.
  • Φλεγμονή: Τα ωμέγα-3s μειώνουν την παραγωγή ορισμένων ουσιών που απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια μιας φλεγμονώδους αντίδρασης του οργανισμού

πηγή: proionta-tis-fisis

You may also like

Comments

Leave a reply