0

 μετάβαση στην “έξυπνη πόλη”  ή αλλιώς  “τα παράπονα σας στην εφαρμογή Sense City”   αφού οι πολίτες χρησιμοποιώντας την με τις δικές τους συσκευές επικοινωνίας, είτε μέσω της εφαρμογής sense.city είτε με άλλες συσκευές που αναφέρουν στο sense city δεδομένα της πόλης, ενημερώνουν τους συμπολίτες τους και το δήμο για προβλήματα και διαφόρων ειδών συμβάντα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η συγκεκριμένη πλατφόρμα (σ.σ. που δημιουργήθηκε κάτω υπό την εποπτεία του καθηγητή του Τμήματος Ασύρματης Τεχνολογίας κ. Δενάζη), κέρδισε πέρυσι το 3ο βραβείο του «Open Government», γεγονός που αποτέλεσε το έναυσμα για την διαδικτυακή εφαρμογή της (σ.σ. εφαρμόζεται ήδη στην Πάτρα, τον Πύργο και στην Ζάκυνθο)

Λεπτομέρειες για την λειτουργία του συστήματος έδωσε ο κ. Τρανώρης, ο οποίος ανέφερε πως «το λογισμικό μας το αναπτύσσουμε εδώ κι ένα χρόνο και είναι απόφαση μας να το διανέμουμε δωρεάν σε Δήμους ανά την Ελλάδα και στόχος μας είναι να το προχωρήσουμε και στο εξωτερικό. Με την εφαρμογή θέλουμε να μετατρέψουμε τους πολίτες σε “αισθητήρες” της πόλης. Στην εποχή μας συμβαίνει η μετάβαση στην “έξυπνη πόλη” οπότε ένα τέτοιο λογισμικό έρχεται να μετασχηματίσει σιγά-σιγά μια κλασική πόλη σε μια “έξυπνη πόλη”. Όπως μια πόλη έχει αισθητήρες που μπορεί να βοηθούν στο να έχουμε έξυπνο πάρκινγκ, έξυπνο φωτισμό ή να ανιχνεύουν την καθαριότητα, η ιδέα λοιπόν είναι με αυτό τον τρόπο να κάνουμε και τους πολίτες αισθητήρες. Όλοι πλέον διαθέτουν σήμερα μια κινητή συσκευή που έχει πάρα πολλά προτερήματα οπότε εκμεταλλευόμενοι αυτή τη τεχνική και συνεισφορά των ίδιων των πολιτών αναφοράς προβλημάτων προς τον Δήμο, ώστε όχι μόνο να ενισχύσουμε την κοινωνική συμμετοχή κάνοντας τους πολίτες πιο ενεργούς προς την πόλη, άλλα ακόμα και να έχουμε ένα είδος συνδημιουργίας αφού οι πολίτες θα δύνανται και να αναφέρουν τι τους λείπει αλλά και να μπορέσει και η δημοτική αρχή να αντιμετωπίσει τα προβλήματα πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά και να εντοπίσει πιο γρήγορα και τις ανάγκες των πολιτών. Η εφαρμογή μπορεί να είναι μόνιμη, μέσω κινητού τηλεφώνου όπου ένας πολίτης μπορεί από το σπίτι ή το γραφείο του να αναφέρει ένα πρόβλημα στέλνοντας μάλιστα και σχετική φωτογραφία. Ως επισκέπτης ο πολίτης μπορεί να έχει και μια πλήρη εικόνα των αιτημάτων/προβλημάτων που έχουν κατατεθεί, καθώς και το ιστορικό τους, πόσα έχουν λυθεί και έτσι να έχει την δυνατότητα να βγάλει τα συμπεράσματα του για το πόσο αποτελεσματικός είναι ο Δήμος του».

Ο κ. Τρανώρης επεξήγησε στη συνέχεια αναλυτικά την λειτουργία της εφαρμογής μέσω κινητού τηλεφώνου (διαθέσιμη με λειτουργικό Android και Ios στα γνωστά Stores) και υπολογιστή (φορητού ή σταθερού). Εξήγησε ότι η διαδικασία είναι ιδιαίτερα απλή αφού ο πολίτης, επώνυμα, μπορεί να επιλέξει την κατηγορία (Καθαριότητα, Ηλεκτροφωτισμός, Ύδρευση, Δρόμος/Πεζοδρόμιο/Πλατεία, Πολιτική Προστασία, Πράσινο, Περιβαλλοντικά Θέματα) στην οποία θα ήθελε να κοινοποιήσει ένα αίτημα. Στη συνέχεια γράφει σχόλιο, επιλέγει την τοποθεσία που βρίσκεται το πρόβλημα και κάνει αποστολή. Ο πολίτης έχει, επίσης, το περιθώριο να εκφράσει και τα αισθήματα του (σ.σ. κατηγορία Διάθεση πολιτών), όπως ακριβώς συμβαίνει και στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης. Δίνεται επίσης η ευκαιρία στους πολίτες να μιλήσουν και για προβλήματα που ανήκουν σε κατηγορίες που δεν υπάρχουν στην πλατφόρμα.

Η πλατφόρμα sense.city προσπαθεί να βάλει τα εργαλεία για την ενεργοποίηση των πολιτών, τη δημιουργικότητα, το σχεδιασμό και την επικοινωνία στα χέρια του καθενός και καλεί για συλλογική σκέψη και δράσεις τόσο τους πολίτες όσο και τους φορείς της πόλης.

Απλά χρησιμοποιώντας την εφαρμογή sense.city στο κινητό σας, γίνεστε αισθητήρας της πόλης με ένα κλικ!

You may also like

Comments

Leave a reply

More in ΕΛΛΑΔΑ