Παρακολουθήστε… “Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης”: «Μάκβεθ», η πρώτη γνήσια σαιξπηρική όπερα, όπως έχει χαρακτηριστεί στην ιστορία της Ιταλικής όπερας.

Share:

Η Metropolitan Opera της Νέας Υόρκης μετά την ακύρωση όλων των επερχόμενων παραστάσεων της λόγω του κορωναϊού, ανακοίνωσε ότι θα προσφέρει δωρεάν αναμετάδοση σπουδαίων παραστάσεων της από τη βραβευμένη σειρά κινηματογραφικών μεταδόσεων Live in HD, που θα μπορείτε να δείτε από την άνεση του σπιτιού σας, οι αναμεταδόσεις θα είναι διαθέσιμες στην επίσημη ιστοσελίδα της Όπερας.

Η νέα πρωτοβουλία, με τίτλο «Nightly Met Opera Streams» θα ξεκινήσει με αναμεταδόσεις κάθε βράδυ στις 7:30 μ.μ. (ώρα Νέας Υόρκης), οι οποίες θα παραμείνουν διαθέσιμες στην αρχική σελίδα του metopera.org (δείτε ΕΔΩ) και κάντε ΚΛΙΚ στο WATCH NOW για 20 ώρες.

 ΜΑΚΒΕΘ – Τζουζέππε Βέρντι …….. κάντε ΚΛΙΚ στο WATCH NOW

Στον Μάκβεθ, ο Βέρντι υπερβαίνει το συμβατικό πλαίσιο της εποχής του για να συνθέσει ένα έργο με θεατρική δύναμη και με χαρακτήρες που διαθέτουν πρωτόγνωρο ψυχολογικό βάθος και ένταση, ενώ με τη δεξιοτεχνική ενορχήστρωση επιτυγχάνει να σκιαγραφήσει θεαματικά τη βία, τη συνωμοσία, το θάνατο. Ο Βέρντι, αδιαφορώντας για τα τυπικά γνωρίσματα της όπερας του 19ου αιώνα, έρχεται σε έμμεση ρήξη με την παράδοση της ιταλικής λυρικής τέχνης, προκειμένου να αφομοιώσει και να ενσωματώσει στο έργο του, τη δραματουργία του Σαίξπηρ. Ως αποτέλεσμα αυτής της επιλογής του συνθέτη, στον Μάκβεθ ο τενόρος δεν έχει πρωταγωνιστικό ρόλο, στο έργο δεν υπάρχει ερωτική ιστορία, ούτε και η καθοριστική πατρική φιγούρα. Παράλληλα, ο Βέρντι αναδεικνύει σε βασική πρωταγωνίστρια τη Λαίδη Μάκβεθ, την οποία θεωρεί κύριο υπαίτιο των τραγικών εξελίξεων και η οποία χαρακτηρίζεται ως το «κυρίαρχο δαιμόνιο – demonio dominatore». Όχι τυχαία, ο Μάκβεθ έχει χαρακτηριστεί «η πρώτη γνήσια σαιξπηρική όπερα», στην ιστορία της Ιταλικής όπερας.

Χρονικά ο Μάκβεθ προηγείται των αριστουργημάτων που καθιέρωσαν διεθνώς τον Βέρντι. Ωστόσο, στο έργο αυτό είναι ήδη πλήρως ανεπτυγμένη η μουσικοθεατρική γλώσσα του συνθέτη και μάλιστα πάνω στον καμβά ενός από τα σπουδαιότερα έργα της ιστορίας του θεάτρου. Ο Βέρντι και ο λιμπρετίστας του Φραντσέσκο-Μαρία Πιάβε ακολούθησαν σε γενικές γραμμές την αφήγηση της σαιξπηρικής τραγωδίας, μπολιάζοντας, ωστόσο, το λιμπρέτο με στοιχεία έντασης και θεατρικότητας που άρμοζαν στο ιλουζιονιστικό θέατρο του 19ου αιώνα. Έτσι, οι τρεις μάγισσες του πρωτοτύπου μετατράπηκαν σε ένα χορό μαγισσών, για τον οποίο ο Βέρντι έγραψε ορισμένες από τις ωραιότερες χορωδιακές του σελίδες, ενώ ο συνθέτης έγραψε συγκλονιστική μουσική για τις σκηνές μεγάλης θεατρικότητας, όπως η σκηνή της υπνοβασίας της Λαίδης Μάκβεθ.

«Θα θέλαμε να προσφέρουμε μια παρηγοριά στους λάτρεις της όπερας σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες στιγμές. Κάθε βράδυ θα προσφέρουμε μία διαφορετική παράσταση όπερας από τη συλλογή των HD παρουσιάσεων από τα τελευταία 14 χρόνια», δήλωσε ο Peter Gelb, γενικός διευθυντής της Metropolitan Opera.

 

Share:

Leave a reply