Ξυλιτόλη, μια καλή εναλλακτική λύση ως φυσικό γλυκαντικό με σημαντικά οφέλη.

Share:

Τι είναι η ξυλιτόλη και ποια τα οφέλη της:  Η προστιθέμενη στα τρόφιμα ζάχαρη μπορεί να είναι το μοναδικό ανθυγιεινό συστατικό στη σύγχρονη διατροφή. Για το λόγο αυτό, γλυκαντικά χωρίς ζάχαρη, όπως η ξυλιτόλη, γίνονται δημοφιλή. Η ξυλιτόλη είναι μια αλκοόλη σακχάρου που υπάρχει σε πολύ μικρή ποσότητα σε φρούτα όπως δαμάσκηνα, φράουλες και σμέουρα καθώς και σε λαχανικά όπως το κουνουπίδι, η κολοκύθα και το σπανάκι, ως εκ τούτου θεωρείται φυσικό διατροφικό συστατικό. Παρουσιάζει παρόμοια γλυκύτητα με την κοινή ζάχαρη, αλλά έχει λιγότερες θερμίδες (40% λιγότερες) και δεν αυξάνει όπως η κοινή ζάχαρη τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Επιτραπέζια ζάχαρη: 4 θερμίδες ανά γραμμάριο
Ξυλιτόλη: 2,4 θερμίδες ανά γραμμάριο

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι ξυλιτόλη έχει διάφορα σημαντικά οφέλη, όπως:

  • Βελτίωση της οδοντικής υγείας (αναστέλλει την ανάπτυξη των υπεύθυνων, για την τερηδόνα των δοντιών, μικροοργανισμών)
  • Θεωρείται λειτουργικό τρόφιμο «functional food» λόγου του προβιοτικού της χαρακτήρα
  • Μεταβολίζεται ανεξάρτητα από την απόκριση της ινσουλίνης, δεν μεταφέρεται ενεργητικά μέσω του εντερικού σωλήνα και δεν απαιτεί ινσουλίνη για την πρόσληψη από το ήπαρ. Ουσιαστικά, αυτό της δίνει ένα πολύ χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη* σε σχέση με τα υπόλοιπα φυσικά γλυκαντικά. Η αργή και μη πλήρης απορρόφηση της από την άνω γαστρεντερική οδό οδηγεί σε πολύ μικρή επίδραση γλυκόζη αίματος. Η ξυλιτόλη λοιπόν θεωρείται μια καλή εναλλακτική λύση ως φυσικό γλυκαντικό για άτομα που παρουσιάζουν διαταραχή πρόσληψης γλυκόζης (π.χ. Διαβητικοί, κα)

Το παγωτό Zuitly με ξυλιτόλη αποτελεί μια φυσική και ιδανική εναλλακτική πηγή πρωτεΐνης, ενώ ταυτόχρονα υπερτερεί σε όλα τα βασικά μακροθρεπτικά συστατικά, σε σχέση με το μέσο παγωτό του εμπορίου. Πιο αναλυτικά, σε σχέση με το μέσο παγωτό του εμπορίου έχει:

  • 47% λιγότερες θερμίδες
  • 64% λιγότερα λιπαρά
  • 57% λιγότερους υδατάνθρακες
  • Διπλάσια σχεδόν πρωτεΐνη

Η περιεχόμενη, υψηλής βιολογικής αξίας, πρωτεΐνη στο κύπελλο των 290g είναι 26.9g, όσο η μέση ποσότητα πρωτεΐνης που συναντάμε σε ένα scoop πρωτεΐνης ορού γάλακτος των 30g.

Kωνσταντίνος Μ. Συριάνος,

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος,
BSc Γεωπόνος Επιστήμης Τροφίμων & Διατροφής του Ανθρώπου,
BSc Επιστημονικό Κέντρο Κλινικής Διαιτολογίας & Διατροφής
Περιάνδρου 34, Κιάτο, 20200, Κορινθία
Τ: 2742022211 Κ: 6972978363

 

πηγή: foodbase

Share:

Leave a reply