Η δυτική Κορινθία αλλάζει, εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη) στον σταθμό του Ξυλοκάστρου.

Share:

Για ένα έργο – σταθμό έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής στα εγκαίνια της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Αίγιο (Ροδοδάφνη), συνολικού μήκους 71 χιλιομέτρων. Το έργο αυτό ξεκίνησε το 2006 και μετά από 14 χρόνια, διαφορετικές συμβάσεις και πολλά προβλήματα, έφτασε επιτέλους στην ολοκλήρωσή του. «Το σημαντικό είναι ότι ένα έργο που είχε πάρει επικίνδυνη τροπή, τελικά ολοκληρώθηκε αισίως. Και κυρίως, καταφέραμε να αποτρέψουμε το ενδεχόμενο της δημοσιονομικής διόρθωσης και να διασφαλίσουμε για τη χώρα μας την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, ύψους 240 εκατομμυρίων ευρώ» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής, σημειώνοντας ότι για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η ΕΡΓΟΣΕ παρουσίασε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για τις ενέργειες που υπολείπονταν μέχρι και τη λειτουργία δρομολογίων, το οποίο τηρήθηκε απολύτως. Το έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη αφορά μια διπλή σιδηροδρομική γραμμή, υψηλής ταχύτητας και ασφάλειας, συνολικού μήκους περίπου 71 χιλιομέτρων. Εξυπηρετεί τρεις νέους, σύγχρονους σιδηροδρομικούς σταθμούς: Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου, και έξι στάσεις: Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης.
Για ένα έργο που οι κάτοικοι της Δυτικής Κορινθίας περίμεναν από το 2006, όταν ο Αναστάσης Παπαληγούρας έβαλε τον προαστιακό στις ράγες μίλησε ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Τάσος Γκιολής. Έκανε μάλιστα αναφορά στα πλεονεκτήματα που θα φέρει η έλευση του προαστιακού ευρύτερα στον δήμο, τους κατοίκους του και την τοπική οικονομία

Ο αντιδήμαρχος του δήμου Ξυλοκάστρου Ευρωστίνης Σπύρος Αποστολόπουλος μίλησε για ένα μεγάλο πρώτο βήμα, αλλά όχι για ένα ολοκληρωμένο βήμα, καθώς λείπει η ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος της γραμμής: “Και δυστυχώς“, συνέχισε “αυτό δεν έχει ορίζοντα πραγματοποίησης καθώς δεν έχει ακόμα καν υπάρξει σύμβαση. Για το Ξυλόκαστρο, όμως, είναι μια σημαντική στιγμή γιατί έρχεται και πάλι ο σιδηρόδρομος σε όλο τον δήμο…“.Σημείωσε ακόμα ότι λείπει η σύνδεση του σταθμού με τον οικιστικό ιστό της πόλης του Ξυλοκάστρου και την παλαιά εθνική οδό, καθώς έχουν καθυστερήσει οι απαλλοτριώσεις που θα οδηγούσαν στην κατασκευή του συνδετήριου δρόμου.

Για μία σημαντική στιγμή για τον δήμο του Ξυλοκάστρου και της Ευρωστίνης έκανε λόγο ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Υποδομών Χάρης Βυτινιώτης, ο οποίος έκανε και αυτός λόγο για την απουσία ηλεκτροκίνησης που θα δώσει άλλη δυναμική στο έργο. Ωστόσο, ο κ. Βυτινιώτης έδωσε ένα αχνό χρονοδιάγραμμα υποστηρίζοντας ότι “υπάρχει η ελπίδα μέχρι το τέλος του 2023 να έχει μετατραπεί σε ηλεκτροκίνηση…”. Από εκεί και πέρα ο κ. Βυτινιώτης τόνισε ότι το επόμενο βήμα είναι να ολοκληρωθεί η γραμμή από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα ώστε να δημιουργηθεί ένας μεταφορικός άξονας ανθρώπων και εμπορευμάτων από την έξοδο της Ελλάδας στην Δυτική Ευρώπη (Πάτρα), μέχρι το Μητροπολιτικό Κέντρο της Αθήνας, το λιμάνι του Πειραιά και το Αεροδρόμιο.

 

πηγή: korinthia.net

Share:

Leave a reply